Fuziunea Publicis – Omnicom
duminică, iulie 28th, 2013Later update: se confirma, astazi cele doua grupuri au anuntat fuziunea
Cam toata presa americana de business (WSJ, Bloomberg) anunta fuziunea dintre Publicis si Omnicom, doua dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, locurile 2 si 3. Oficializarea fuziunii ar putea fi facuta astazi, cand Publicis organizeaza o conferinta de presa, la Paris, la ora 14, ora locala.
Sunt 6 mari grupuri de comunicare in acest moment: WPP, Publicis, Omnicom, Interpublic, Havas si Dentsu (japonezii au cumparat anul trecut Aegis). Fuziunea dintre Publicis si Omnicom ar duce noul grup direct pe locul 1, cu o valoarea pe bursa de peste $30 miliarde si volume media de aproape $3.5 miliarde. Comparativ, WPP, actualul lider, a avut anul trecut $2.6 miliarde investitii in media pentru clientii pe care-i reprezinta.
Cele doua grupuri se completeaza destul de bine, Omnicom este foarte puternica pe piata din SUA in timp ce Publicis a investit masiv in ultimii ani in digital.
Publicis inseamna, printre altele, Leo Burnett, Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi pe partea de creatie si Starcom MediaVest Group + ZenithOptimedia pe partea de media.
Omnicom inseamna, printre altele, BBDO, DDB Worldwide si TBWA Worldwide, pe partea de creatie + OMD si PHP, pe partea de media.
Pe piata locala ambele retele au parteneri puternici, Publicis avandu-i pe Stefan Iordache (Leo, Starcom), Teddy Dumitrescu (Publicis, Optimedia) si fratii Florescu + Maria Tudor (Saatchi and Saatchi si Zenith Media), iar Omnicom, dupa tranzactia de anul trecut, pe Zoltan Szigeti si partenerii lui din thegroup.
Si mai interesant este ca, pe partea de media, vorbim de numarul 1, numarul 2 si numarele 3-4-5 din piata, Zoltan, cumuland volumele OMD + the group, este liderul pietei, Zenith Media este numarul 2, iar Starcom se bate pentru podium cu Mccann si Initiative Media. Publicis-Omnicom va domina piata locala de media, avand, asa, ochiometric :) +50-55% din total volume media (am inclus si agentiile the group).
De urmarit ce se va intampla in .ro daca aceasta fuziune se realizeaza, reactia autoritatilor re pozitia dominanta a noului grup + daca celelalte grupuri, WPP (MEC, Mediacom, Mindshare), Interpublic (Mccann + Initiative Media), Havas/Dentsu, vor incerca parteneriate/fuziuni pentru a contracara noul lider. Interesant este ca Dentsu are un parteneriat strategic cu Publicis.
Traim vremuri interesante :)
This entry was posted on duminică, iulie 28th, 2013 at 07:21 and is filed under business, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
http://www.youtube.com/watch?v=WTYmuHatJ14
[…] stirea asta am zarit-o in rss reader pe site-urile de stiri (le-am scanat inainte sa citesc blogurile), insa nu […]