1 eurocent/stire
vineri, noiembrie 15th, 2013Am lansat astazi ZF Print, sectiunea din ZFCorporate care contine toate stirile din editia tiparita a Ziarului Financiar. Sectiunea se adreseaza in special persoanelor fizice si ofera, pentru mai putin de 1 euro cent/stire (TVA inclus ;)), +1200 stiri/luna in format digital + print (momentan oferta este valabila doar pentru abonatii Orange – plata se face prin sms). Mai multe detalii in comunicatul de presa.
This entry was posted on vineri, noiembrie 15th, 2013 at 12:38 and is filed under Internet, Media, Personal. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Inteleg nevoia ziarului de a se „reinventa” pentru a supravietui, insa cand imi spui ca o stire costa 1 eurocent, gândul ma duce imediat la „atâta dai, atâta face”. Iar o stire care face doar 1 eurocent, mai bine n-o mai cumpar, e prea ieftina ca sa fie valoroasa pentru mine. Dar, bine, eu sunt mai ciudat, nu sunt in target :-)
Bogdane, eu mizam pe faptul ca ai idee cam ce face Ziarul Financiar, ce stiri ofera, iar asocierea dintre ZF si costul de 1 euro cent va genera un declick in subconstientul tau, declick care te va face sa te abonezi. Ce zici?
Romanii s-au invantat cu totul moca. Incet incet se vor obisnui si sa plateasca pt ceea ce primesc mai ales ca nimic nu e gratis. Felicitari !
Orlando, am fost abonat multi ani la ZF. Multi. Stiu cam ce face ZF, si astazi mai intru pe net sa citesc unele articole. Am avut chiar si un schimb de mail-uri cu dl. redactor-sef Mândruta, cand il lasa pe dl. Ghinea sa mai scrie si balarii despre IT. Tu ai expus o „strategie” de vanzare, eu ti-am spus cum o percep eu, un potential cititor/platitor. Repet, nu sunt reprezentativ, dar nu poti cere tuturor care citesc „oferta” de mai sus sa reactioneze cum zici tu.
Tu ai vrut sa zici ca pentru 1 eurocent poti primi o calitate buna a informatiei, eu iti spun cum o percep eu, personal. Nu e nici o critica, iti dau doar un feedback.
Bogdan,
vorbim de ceea ce se intampla astazi, nu cand era Ghinea redactor pe IT, adica acum 13-14 ani :)
Eu nu am expus o strategie de vanzare, am spus care e pretul real al unei stiri ZF, daca citesti ZF e decizia ta daca stirile de acolo merita sau nu 1 euro cent.
Bogdan,
ca sa fac o paralela, cand Steve Jobs a inceput sa vanda melodii cu 0,99 pe iTunes insemna ca piesele valorau chiar 0,99/bucata? Nu, ci doar ca a gasit o metoda sa vanda mai mult si sa dea mai multe posibilitati userilor, pentru acelasi content de calitate ;)
PS Facem abstractie de ultimul val de asa-zisa muzica care poate, da, nu face nici macar 0.99 albmul. Vorbim de muzica in adevaratul sens al cuvantului.
Dragos, poti sa faci ce paralele vrei. Dar aceasta nu este corecta.
Steve Jobs a inceput sa vanda melodiile „la bucata”, dar pretul per album era cam acelasi cu CD-urile din magazine. Intr-adevar, a facut un lucru misto pentru utilizator, pentru ca nu l-a mai obligat sa cumpere tot albumul desi doar doua melodii erau potabile pe el. Jos palaria.
ZF nu vinde stirile pe 0,01 EUR bucata, ci iti spune ca are 1200 de stiri la 12 EUR. Bani pe care ii platesti sub forma de abonament, nu „la consum”. Insa tu nu primesti 1200 de stiri din care, probabil, 90% nu te intereseaza (nici personal, nici business). Sau, hai, sa nu fiu chiar asa cinic, luna asta te intereseaza 50% din ele, luna viitoare doar vreo 20%. Dar cei 12 EUR i-ai platit.
De aceea spuneam ca incercarea de vanzare a abonamentului ca 0,01 EUR/stire nu mi se pare ok DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE. Pare ieftin, deci nu ma astept sa primesc ceva de calitate. Daca maine vad manusi de piele cu „doar 5 EUR”, nu-mi cumpar, desi am nevoie si imi si plac reducerile. Nu-mi cumpar pentru ca stiu ca n-au cum sa fie de calitate la pretul acela. Nici la 100 EUR nu-mi cumpar pentru ca mi se pare exagerat si nelegat de valoarea reala a produsului. Trebuie gasita o cale de mijloc ca sa ma convingi sa cumpar. Cea cu „e ieftin, cumpara”, nu ma convinge.
Din pacate ideea de abonament nu prea ma coafeaza: cred ca in ultimii ani am invatat toti sa uram creditele / abonamentele (in principiu sume de bani care iti ies invariabil din buzunar). Dar as fi foarte fericit sa pot plati doar articolele bune / care ma intereseaza (de ex. sa-mi alimentez contul cu 10 eur si apoi sa pot debloca stirile care ma intereseaza contra cost). In felul acesta n-as mai simti presiunea inca unui credit.
Ar avea si ZF de castigat in acest fel: ar afla cu adevarat care sunt stirile / articolele bune (pentru ca le-ar cumpara cititorii) versus articolele-rezumat de prin alte parti. Ar putea afla, mai departe, daca un redactor isi merita salariul si chiar cine merita o marire de salariu. In final s-ar imbunati si calitatea articolelor per total (nimeni n-ar mai vrea sa scrie un articol care nu se cumpara).
Prin urmare da, as plati pentru un articol bun. Dar nu pentru 1200 de articole la pachet (cam multe dintre ele de o calitate indoielnica, din pacate), cand eu citesc 2-3 articole pe zi (max. 100 articole / luna).
Ai dreptate cu plata la consum, dar chiar si asa nu cred ca, „calculul” asta de marketing ieftineste stirile brusc. Ramane acealsi content, mai accesibil userilor ca pana acum era mai orientat spre companii. E drept ca eu personal care citesc rar de tot ZF as vrea plata la bucata la un moment dat, ca mi se mai casuna pe cate un articol, dar perceptia pe care au avut-o userii cu melodie la bucata, adica f ieftin, e aceeasi si in cazul asta, You get the same content, more affordable. Si cred ca e un pas intermediar pana la plata /articol :D
Catalin,
cand ai citit ultima oara ZF pe print?
Catalin, chestia cu un cent pe articol este doar o gaselnita nefericita de marketing care sa semnalizeze ca la o suma decenta pe luna poti avea acces la una dintre cele mai complete surse avizate de stiri de business din zona. Scopul unui ziar nu este sa vada si sa vanda care sunt cele mai populare stiri ale zilei ci sa informeze in mod complet despre agenda zilei, indiferent de preferinta unuia sau a altuia. Asta primesti de banii aia.
Ai vazut Orlando cum se intoarce marketingul impotriva ta? Dai un ceai bio next time, te tin minte :-))
Dau, dau :)
Cum adica sa-ti dea tie? Pai cine a ridicat primul problema „strategiei”? Stai la rând, eu il tot sun de o luna sa ma programez :P
Poate fi o tactica de marketing, poate un fel de a reinventa conceptul cu care s-a remarcat Zf pe piata, insa oferta este foarte buna si cui nu ii convine sa nu plateasca foarte mult pentru o sursa de informatii deloc scumpa care pana atunci era moca, acum cere o suma infima pentru a-si crea un buget sau pentru a-l mentine in scopul mentinerii sale pe piata. Atata timp cat isi atinge scopurile si nu lezeaza pe nimeni si nici nu scade ca si calitate, informatiile pot deveni chiar mai valoroase si mai cunoscute decat inainte.
Pentru mine ar fi fost util un abonament mai ieftin (de exemplu, 7 EUR/luna) exclusiv online. Nu ma intereseaza versiunea printata pentru ca ziarul are un format mult prea mare pentru a fi citit la birou sau pe drum. E mult mai usor sa citesc stirile online decat in formatul print actual.
In plus, ar fi fost utila existenta unor abonamente separate in functie de domeniul economic vizat. De exemplu, 3-5 EUR pe luna pentru stirile din „Burse-Fonduri mutuale”, alti 3-5 EUR pe luna pentru stirile din „Banci-Asigurari” etc.
Nu in ultimul rand, ZFCorporate.roare nevoie de versiune pentru platforme mobile. Conteaza mai putin daca este doar un m.zfcorporate.ro sau o aplicatie de iOS/Android, important este sa fie. daca s-a putut pentru ZF.ro, ar trebui sa fie usor si pentru ZFCorporate.ro
De acord cu platforma de mobile pentru ZFCorporate, lucram la asta. Altfel iti recomand sa pui mana pe un ZF si sa incerci sa compari experienta cititului in ziar vs digital, eu prefer ziarul in acest moment, pentru ca informatia e mult mai buna structurata, sper sa rezolvam problema asta cu noul site ZF.ro
Abonamente mai ieftine, doar online, momentan nu.