OnlineAdvertising360
miercuri, mai 10th, 2006Un excelent articol in WSJ despre situatia actuala din advertisingul online il gasiti aici . in .ro lucrurile sunt similare, marii advertiseri au fost atrasi catre online folosind rich-media ads. e bine, e rau?
This entry was posted on miercuri, mai 10th, 2006 at 20:13 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
17 Comentarii
Lasa un comentariu
Trendul industriei e reprezentat de reclamele rich-media. Asta putem vedea in website-urile de zi cu zi, din Arbo sau Boom, cel putin, unde 80% din actiune se desfasoara.
Daca vrei sa afisezi tact si brand, folosesti flash. Interactivitatea web tinde tot mai mult spre asta, si pe zi ce trece, cred ca vom vedea tot mai multe tehnologii web interactive, 3d si media-oriented.
Sincer sa fiu noua campanie Vodafone imi place la nebunie, desi este prea brusca, si au vrut sa taie instant relatia user-Connex.
Ce parere ai de campania de rebranding Vodafone, si de primul ad din seria ce o sa vina ?
cand spui de vodafone, te referi la spot sau la ce e pe web?
Ambele.
Vodafone la tv, ziare si outdoor – sunt super realizate, dar flashurile de pe site-uri mi se par putin cam deplasate (ca majoritatea celor ce iti apar in fatza si cu greu scapi de ele) – conteaza asa de mult pentru vodafone nr-ul de clickuri date pe reclame? Cred ca mai mult ar conta recunoasterea brandului. Cosmote de ce nu a folosit reclame asa de „interactive”?!?
Si apoi eu nu vad interactivitatea web in reclamele astea nici cu lupa….:P
Nu e vorba e click-uri. Ei nu au nevoie de click-uri.
E vorba despre ce a facut si Connex in trecut, presupun.
„Site sub acoperire Connex”.
Intradevar, Vodafone nu are nevoie de click-uri. E suficienta intiparirea mesajului vizual asupra consumatorilor, dar campania web, este cu adevarat enervanta si de multe ori m-a facut sa ies instant de pe un site sau sa-mi activez FlashBlock-ul. Este aproape evident insa, ca interactivitatea si bannerele media vor acapara tot mai multa piata de publicitate.
Pai voi vedeti ceva interactiv in reclamele astea enervante?!?! Ca eu nu o vad nicidecum :D – e mai mult „obligativitate” sau „caderea in pacatul clickului”.
Tocmai fiindca Vodafone nu are nevoie de click-uri, eu consider ca reclamele sale web depasesc scopul propus si duc spre enervarea utilizatorilor de browsere-> in consecinta folosirea de ad-block-uri.
Campania web initiata de Vodafone nu e deloc interactiva (ci chair asa cum ai zis si tu: enervanta), insa la modul general in ceea ce priveste advertising-ul online, interactivitatea cred ca e o monda castigatoare.
campania vodafone e pur awareness. nu are nevoie de clickuri. ei doresc doar sa anunte puternic si sustinut, prin toate mijloacele si mediile de comunicare posibile, ca s-a incheiat cu connexul.
cu sincronizarea stau oleaca mai slabutz, pentru ca in ziua in care si-au schimbat id-ul vizual, pe telefoanele conectate prin Connex ramasese acelasi ID Connex, si nu Vodafone, cum ar fi trebuit. cel putin asta am apucat sa observ.
oricum, vodafone nu sunt primii care acopera ecranele cu rosu – zapp-ul a facut-o cu mult inaintea lor, in overlayere complete care inchideau complet screenul … si chiar ma mir ca nimeni nu mai zice nimic de asta … :)
Pe mine personal nu ma deranjeaza aceasta reclama de la vodafone, in schimb este foarte enervanta cea de la bergenbier de pe gsp.ro.
Vodafone nu are nevoie de click-uri dar iata ce declara Stephanie Jackson, senior director in articolul de ieri de la Cotidianul:
„In campania „Traieste fiecare clipa“ s-au inregistrat peste 100.000 de click-uri in mai putin de cinci zile. Am ales pentru publicitatea online formatul interstitial, deoarece acest tip de banner este reprezentativ pentru campania noastra si pentru mesajul pe care il promovam.”
Ma gandesc cate clickuri din acelea 100.000 sunt chiar dorite de utilizatori?!? :D
La cati bani au pus in campania asta, sunt convins ca 100k click-uri sunt o nimica toata. Nici nu trebuia sa mai mentioneze lucrul asta, dar in fine.
Campania Vodafone are mesaj bun, realizare grafica …tot ce vrei …dar e stupid de agresiv implementata. Aratati-mi si mie un site serios de afara care accepta sa se lateasca tot felul de bazaconii pe toata suprafata lui, sa aiba reclame in cate 3 straturi care canta, impusca sau fac ca toate alea. Parerea mea este ca incurajarea clientilor de publicitate sa foloseasca asemenea reclame nu poate face decat rau …impresia lasata ‘consumatorilor’ – vizitatorii acestor site-uri este deopotriva proasta la adresa site-ului si a celui care isi face reclama.
Si, sa fim seriosi… ‘banner blindness-ul’ poate fi evitat si prin metode elegante…
exagerezi Radu … astfel de campanii nu au loc in fiecare zi. nici macar in fiecare luna …
In Romania nu stiu daca au fost *cateva*.
Din comentariile de mai sus …nu prea e pozitiva parerea generala.
Cred ca publicitatea online in .ro a trecut de inceputuri si acum e intr-o criza pubertara, e nervoasa, ii apar multe cosuri …fuge de acasa cu gasca, isi face piercing … Dar o sa se aseze la casa ei si o sa se maturizeze :). Depinde de parinti.
Radu .. Te simti bine ? :D