De la WSJ @ $5 miliarde la FT @ $1.3 miliarde
marți, iulie 28th, 20155 miliarde USD platea Murdoch in vara lui 2007 pentru Dow Jones, compania care editeaza WSJ.
8 ani mai tarziu, dupa o criza economica si o scadere dramatica a volumelor de publicitate in print, Pearson decide sa vanda FT japonezilor de la Nikkei pentru 1.3 miliarde USD.
Cateva observatii:
– FT are 720,000 abonati, in crestere, print + online, 70% fiind abonati online.
– 40% din venituri sunt generate online.
– In Iunie, FT.com a avut in SUA 1.3 mil vizitatori. Global siteul a generat 3.4 mil vizitatori.
– Axel Springer a avut FT-ul in mana dar l-a ratat in ultimele zile cand japonezii au fost mai convingatori.
– Pentru prima oara apar cifre despre vanzarile si profitul FT Group: 518 milioane USD in venituri si 37 milioane USD profit.
– Daca aplicam matematica ne rezulta un 7% margine pentru FT.
– Mai interesant este calculul multiplilor de la vanzare, avem un x35 la profit si un x2.5 la venituri. Impresionant.
– Murdoch a platit in 2007 un multiplu de x40 la profit pentru WSJ. Pe de alta parte, in 2009, a taiat 3 miliarde din valoarea contabila a WSJ, ceea ce evalua cotidianul de business american la 2 miliarde USD.
Tragand linie, daca ne uitam la cifre, se pare ca Pearson a facut o afacere buna vanzand la asemenea multiplii, e un semn bun pentru cei care activeaza in publishing/media. Daca ne uitam insa la brand si la faptul ca noile vedete media, structurate 100% pe online, Vice sau Buzzfeed, au ajuns la evaluari de 1-2 miliarde USD, s-ar putea ca suma sa fie sub potentialul viitor al brandului/businessului.
This entry was posted on marți, iulie 28th, 2015 at 08:14 and is filed under business, Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
uite ca mostenirea ta loveste la ganduul and co. loveste din nou http://www.kmkz.ro/de_ras/texte/motivul-surprinzator-pentru-care-ctp-nu-mai-scrie-la-gandul/
Cand o sa gasesti un om din redactia gandul, fost sau actual, care iti va spune ca Orlando Nicoara i-a invatat sau le-a cerut sa puna titluri de tip tabloid, atunci sa vorbesti despre mostenirea mea in acest context. Succes la cautare, dau un bax de bere daca-l gasesti.
asa cum spui si tu: Din aprilie 2011 pana in decembrie 2014 am condus conduc Mediafax Group (format din Apropo Media, Mediafax si Publimedia), adica operatiunile de print/online/agentia de presa ale celui mai important grup media non tv din .ro sau cum e pe linkedin ai fost General Manager.
Ma indoiesc ca din acesta pozitie nu ai putut influenta continutul pe online ale site-urilor din grup.
Oricum am pus link-ul mai mult pentru divertisment, trebuie sa recunosti ca a fost inspirat.
Maresc miza, doua baxuri de bere.
Ar trebui sa te informezi ce face un director general intr-o structura media si care sunt responsabilitatile lui.
bine, mareste si da-o la intors de fiecare data. am si scris, capacitate de a influenta, nu de a dicta.
Bogdan, cine o da la intors? De la acuzatia directa ca sunt cel care a impus titlurile tabloid ai ajuns la influenta. Da, m-am folosit de influenta/pozitie pt a le interzice colegilor de la mediafax.ro sa puna sau sa foloseasca titluri tabloid. Restul e cancan, discutiile dintre mine si cei de la gandul vor ramane intre mine si ei. Dar poate gasesti tu pe cineva ca sa te faca sa-mi iei baxurile de bere.
Ok, atunci.s? fie gre?eala mea c? te-am b?nuit de a?a ceva, îmi cer scuze. P?strezi ?i berea ????
Peace.
[…] Nikkei plateste 1.3 miliarde USD pentru […]