Doua despre adblockere
marți, ianuarie 26th, 2016Una de la noi:
IAB România ?i Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing Consulting ?i PageFair, au derulat un studiu amplu în urma c?ruia a rezultat c? procentul exact al utilizatorilor de programe de tip adblock, pe principalele site-uri locale, este de 13,9% din totalul vizitatorilor.
Studiul a fost derulat în perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de con?inut ?i/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri sau regii online din România, membri ai IAB România.
Una de la ei:
IAB Senior Vice President and Tech Lab General Manager Scott Cunningham put it best and most succinctly in an October IABlog post: “We messed up. As technologists, tasked with delivering content and services to users, we lost track of the user experience.”
IAB research conducted in 2014 found that one-third of U.S. Web users – and 41 percent of millennials – had installed ad-blocking software on one device or another. The no. 1 reason consumers used ad blockers was the fear that advertising could infect their computers or smartphones with viruses. But more than two-thirds of ad-blocking consumers also said they believed advertising slowed their access to the Internet.
This entry was posted on marți, ianuarie 26th, 2016 at 07:58 and is filed under Internet, Media. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Iar directia nu e buna: http://arstechnica.com/business/2016/01/mozilla-co-founder-unveils-brave-a-web-browser-that-blocks-ads-by-default/
Deja se „legalizeaza” un razboi intre adblockere si ads. Probabil va continua cu unul dintre publisheri si cei care folosesc adblock (restrictionandu-le accesul la content).
Iar treaba de tot rahatul e ca si daca de la bune inceputuri (peste un deceniu) ai avut grija de experienta userului in reteaua proprie, totusi odata ce si-a activat adblockerul pe un „quality press”, activat ramane si la tine pe site. Asa ca nu-ti ramane decat sa intri in hora, agresand si tu restul userilor ramasi, pentru a mentine veniturile macar constante, profitand de ultimele dansuri din domeniu. Pentru ca nu tarziu, modul asta de publicitate o sa dispara. Probabil bugetele se vor muta gradual spre mobile apps si alte canale.
Observi un fenomen de ani de zile, dar nu poti faci nimic pozitiv pentru a-l stopa. Totul a pornit de la permisivitatea si lacomia industriei care a permis advertiserilor si agentiilor de joasa speta sa „bu?easc?” piata, cum o spunea un cunoscut comun. Concuren?a capitalist? a dat-o-n bara din nou.
Stefan,
Exista o evolutie, daca pe siteurile romanesti inca exista reclame agresive care sunt prost targetate si dai de ele la fiecare pagina, pe siteurile de „afara” reclamale agresive sunt decente, si ca numar si dpdv targetari. Mi-e greu sa inteleg de ce ai folosi un adblocker cand intri pe NYTimes.com sau CNN.com