ce vrea Google cu Android-ul
vineri, septembrie 26th, 2008da, s-a anuntat, s-a lansat oficial si primul telefon cu Android, HTC-ul din oferta T Mobile, bla bla, bla bla, stiti deja ce si cum. intrebarea e de fapt ce vrea Google cu acest Android? Cum vad eu lucrurile, sunt idei adunate in zborul de intoarcere, feel free sa ma corectati sau sa aduceti completari:
– internetul pe telefonul mobil va exploda mai devreme sau mai tarziu, diferenta intre navigarea pe internet si navigarea pe internet prin intermediul telefonului mobil e ca in a doua varianta cam stii exact ceea ce cauti, te duci direct pe siteul x fara sa mai „bajbai” cautand „aiurea”, unul din motive fiind si de cost. de cate ori ati folosit telefonul mobil pt internet fara sa stiti exact ce anume vreti? Ori daca eu, ca user de internet mobil, ma duc direct pe site/siteuri fara sa mai trec prin Google acest lucru ii afecteaza pe cei de la Google: :)
1. le scade traficul pe Google.com –> implicit veniturile din publicitate
2. nu mai au informatii despre traficul siteurilor (Google Trends) pt ca userul nu mai trece prin „ei”. da, au datele din GA dar nu e instalat pe toate siteurile care siteuri, in general au versiuni adaptate pentru mobile;
– asa cum spunea Larry Page, la lansarea Android, sunt 3 miliarde de telefoane mobile in lume la ora actuala. 3 miliarde! WOW! are cineva idee cate pc-uri sunt in acest moment? eu am gasit o estimare cum ca in 2006 erau 996 milioane iar in 2007 se va ajunge/s-ar fi ajuns la 1.1 miliarde. Ups, de 3 ori mai putine decat telefoanele mobile? Tineti cont de faptul ca Microsoft controleaza pc-urile prin intermediul Windows-ului;
– publicitatea pe telefonul mobil poate ajunge la 50 miliarde USD cum „viseaza” Erich Schmidt, o piata la care ar visa oricine, cu atat mai mult Google care trebuie sa gaseasca solutii de crestere. Erich chiar declara ca Google poate face mai multi bani din mobil decat din desktop, iar cifrele de mai sus par a-i da dreptate;
– Google face push pe internetul mobil, e destul de vizibil acest lucru si logic, Android vine pe un HTC cu tastatura QWERTY iar oferta de abonare de la T Mobile include internet nelimitat la 35 usd/luna!
– din cele 14 produse pe care le-au dezvoltat pentru mobil as paria ca doua sunt intens folosite, nu stiu daca ati remarcat dar Gmail pt mobil e foarte avansat, au versiuni adaptate pentru fiecare telefon + Google Maps;
– cu 80% din telefoanele mobile ce ruleaza Windows Mobile, HTC este principalul partener al celor de la Microsoft, oare de ce i-au ales tocmai pe ei cei de la Google? :)
– Apple/iPhone/iTunes – desi Erich Schmidt e membru in boardul Apple cei de la Google au preferat un parteneriat cu Amazon, magazinul mobil de mp3-uri urmand a fi preinstalat pe telefoanele cu Android. C’mon, de ce nu cu iTunes? Au crescut prea mult? iPhone-ul e prea folosit in navigarea pe internet? :)
cam atat, o sa-l mai completez pe masura ce-mi mai vin idei :)
This entry was posted on vineri, septembrie 26th, 2008 at 16:51 and is filed under Internet. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Pot s? te contrazic legat de presupunerea c? pe mobil nu cau?i? :-)
Cum nu m? am decât pe mine ca exemplu, o sa î?i spun când m? dau eu pe net de pe telefon:
1. Când caut un restaurant bun (nou, la care nu am mai fost) în zona în care sunt.
2. Când ?tiu vag unde vreau sa ajung (restaurant sau shopping), dar am nevoie de Google Maps ca s? m? orientez exact.
3. Când m? cert cu prieteni despre diverse idei si g?sim r?spunsul c?utandu-l pe … un motor de c?utare. :-)
4. Citesc email, feeds, sometimes news
5. Cump?r bilete la cinema
Probabil fac fiecare din task-urile astea cel pu?in de câteva ori pe s?pt?mân?.
Cea mai mare parte din ele implic? o c?utare ?i, a?a cum spui tu, bâjbâial?.
Eu cred ca premisa ta cu cautarea „aiurea” pe desktop care scade traficul pe google.com si veniturile Google este gresita :)
Sunt de acord ca este mai targetata, de unde si rezultatele poate mai relevante si deci un ROI mai bun care nu poate duce decat la extra venituri.
Eu am testat in Londra click2call si pot sa zic ca este next level de search.
Daca mai punem la socoteala si cautarea prin comanda vocala patentata de catre Google cred ca am inchis cercul.
Sa nu scapam din vedere de promovarea prin intermediul Google Maps care de asemenea este un serviciu focusat pe mobilitate. Practic, la un moment dat, daca nu vei fi pe Mobile Maps nu vei exista :)
mai baieti, google bate mult mai departe cu platforma asta :p (o sa scriu un articol candva mai fast forward thinking, so stay tuned :-)
altfel, alegerea cu amazon/mp3 este simpla, apple/itunes are DRM propriu la care nu renunta si pe care nu vrea sa-l deschida nici macar la google.
HTC a fost ales poate pt capacitatea de productie/hitech, ori pentru ca ei sunt deschisi catre altceava decat Symbian (aici intra si reusita MS, dupa ce o vreme au fost ignorati de marii producatori)
intradevar, cautarile locale sunt cheia, incepand de la: as vrea sa stiu ce e nou/cool/fain in zona asta, pana la, ah, as manca ceva bun, unde? :-)
LT,
abia astept postul :)
da, corect cu DRM-ul de la Apple dar totusi ar trebui sa se aibe ca fratii mai ales ca Nokia isi pregateste propriul shop
Vivi,
2. am spus ca Google Maps clar e un serviciu foarte folosit pe mobile :) e un serviciu excelent
de acord cu restul punctelo, dar tu esti geek :P
ok, poate ca se foloseste si cautarea pe mobil dar nu ca pe web (valabil si pt Marius)
Salut Orlando,
imi plac gandurile tale despre Android / Google. Am cateva completari:
1.La nivel mondial sunt circa 1.17 miliarde PC-uri si 1.5 miliarde televizoare (conform unui raport pe care l-am vazut recent). Din cele 3 miliarde de mobile, GSMA (Asociatia Operatorilor mobili) estimeaza ca circa 50 milioane de utilzatori au deja acces mobil broadband.
2.Informa Telecoms a estimat la 12 miliarde dolari publicitatea pe mobil peste 5 ani, iar in prezent e sub 2 miliarde – tocmai am comentat pe tema aceasta acum 1/2 de ora :)
3.Ponderea Windows Mobile in sistemele de operare ale celor 3 miliarde de mobile este nesemnificativa. Cred ca alegerea HTC s-a bazat mai mult pe solutia hardware pusa la dispozitie, tastatura qwerty integrata si deveita obisnuinta pentru utilizatorul de HTC si deschiderea lor spre experimentarea unui nou sistem de operare (pentru unul din top 5 producatori de mobile testarea unui nou OS nu e o decizie usoara)
4.Parerea mea este ca Google vrea sa speculeze cresterea pietei de smartphone si 3G unde Symbian are partea leului. Odata cu preluarea Symbian de catre Nokia, un alt OS pentru smartphone va fi mai usor de adoptat de catre ceilalti producatori, aici Android se va lupta cu Windows Mobile. Cu aceasta ocazie Google a atacat si Opera, care era browserul cu un comportament bun pentru mobil. Asa cum banuiesti si tu, obiectivul este de a impune Android pentru a putea valorifica piata publicitatii pe ecranul mobilului iar momentul este cel mai bine ales. Sa ai propriul tau OS pe o buna parte din telefoanele mobile este un atu foarte important in modul in care poti livra reclamele pe acele telefoane.
5.Cred ca nu au ales iTunes pentru ca au intrat in concurenta cu Apple la distributie de continut/aplicatii pentru mobil. Android Market va oferi aplicatii pentru mobil, cum o face deja Apple prin App Store, iar modelul de business ales de Google se pare ca va fi distributie gratuita pentru aplicatii finantate din publicitate, spre deosebire de vanzarea aplicatiilor cum face Apple.
6.Ai dreptate in ceea ce priveste utilizarea iPhone in navigarea pe internet, Safari se afla in topul browserelor mobile in unele tari.
Inca 2 precizari:
-nu doar Nokia lanseaza shop de muzica si Sony Ericsson a anuntat un deal cu Omnifone pentru un shop propriu
-cautarea pe mobil este in crestere cu 68% in US si 38% in Europa de Vest conform unui studiu facut in iunie ac. Peste 9% din utilizatori din US si UK folosesc search pe mobil iar Google are partea leului cu o pondere 60% in tarile unde s-a facut studiul
Cred ca batalia acum intre Google si Microsoft este foarte clara:
se incearca omorarea vacii de muls a celuilalt si practic anihilarea celui mai puternic competitor la orizont:
– Microsoft incearca sa lanseze un motor de cautare mai performant ( care sa subtieze veniturile Google si sa-l faca irelevant in viitor)
-Google lanseaza un nou sistem de operare care sa reduca veniturile care vin din Windows si care il tot fac de temut
( plus batalii tactice pe piata browserelor, a aplicatiilor office.. etc)
Nu era o mai buna strategie de intrare cu un nou sistem de operare decat cel pe piata telefoanelor mobile. Competitorul este foarte slab pe o piata de 3 ori mai mare. In plus, vor ajunge la o masa critica mult mai rapid prin deal-urile cu marii producatori de mobile. Nu vor mai astepta dupa fiecare user sa isi faca instalarea sistemului de operare ca la calculator .
Si pentru ca majoritatea utilizatorilor folosesc acum telefonul doar pentru apeluri, nu trebuie sa-si faca griji ca nu exista killer apps pentru Android asa cum fac din Windows pe calculator asa de greu de schimbat cu Linux de exemplu, pentru orice utilizator obisnuit.
Creezi o bresa si o largesti. O vor intoarce foarte usor pe computere la un moment dat cu toate celelalte produse care sunt in pipeline sau deja lansate. (produse shadowing la Microsoft) .
Probabil vor fi aplicatii populare pe mobil, dar cred ca marea parte a industriei IT va dezvolta in continuare produse software pentru computere chiar daca sunt de 3 ori mai putine.
(mediul de lucru e important, cam in acelasi fel cum preferi sa te uiti la televizor pentru un film si nu pe un iPod; cu alte cuvinte preferi sa vizualizezi ceva pe mobil, nu sa lucrezi pe mobil)
Mobilul cred ca este un popas, nu o destinatie in lupta cu Microsoft.
DanV, multumesc pt completarile extrem de interesante, nu stiu exact care mai e cota de piata a celor de la Sony Ericsson dar stiu ca Nokia are cam 40% ceea ce inseamna 1.2 miliarde terminale, o piata excelenta pt shopul pe care-l vor lansa.
Nokia a intrat timid si pe piata publicitatii pe telefonul mobil, nokia.com fiind unul dintre cele mai vizitate siteuri prin intermediul telefonului mobil.
interesant procentul celor care folosesc search-ul pe telefonul mobil, 9%
[…] pe blogul lui Orlando postul despre Android ?i comentariile aferente (da?i ?i voi un click, discu?ia este […]
Cred ca folosirea mobilelor ajuta la a extinde timpul petrecut pe net si nu al reduce pe cel folosit in fata pcurilor.
Daca inainte de mobile foloseam x ore din timp pentru navigare pe net, acum folosesc x ore + inca ceva, iar acel ceva este timpul folosit in a cauta sau citi articole de pe net.
Nu cred ca in viitorul apropiat poate sa inlocuiasca PC-ul pentru ca intotdeauna vor fi aplicatii care nu prea misca pe mobile. va fi o diferenta intre puterea unui PC si tehnologia folosita pentru ceea ce avem in mobile.
Vor fi complementare.
spor la succese.
[…] Nicoara analizeaza strategia Google legata de telefonia mobila, o piata de marketing cu un potential […]
sa nu uitam ca si pc-urile sunt portabile(mobile). nu stiu cota pe piata pt laptopuri dar probabil sunt multe.
[…] de la Informa Telecom pe baza acestor anunturi. In ceea ce ma priveste, asa cum am comentat si la postul lui Orlando despre Android , astept migrarea unora din producatorii de top de la Symbian la Android, consecinta preluarii […]
Nu cred ca au ales HTC pentru ca HTC este principalul partener al Microsoft ci pentru ca HTC este cea mai buna varianta pentru competitia cu iphone. Am un Touch Cruise de cateva luni si pe langa faptul ca arata foarte bine era si mult mai bun decat iphone la momentul la care l-am cumparat eu: avea 3G, viteza de transfer de 7.2mpbs, modul gps care e mult mai bun decat gps-ul pe care il are iphone acum, bateria ma tine considerabil mai mult decat la iphone, am slot de card, am conector usb standard, nu porcaria aia de la apple, e windows deci am mai multe aplicatii pe care le pot instala.
HTC faceau smartphone-uri pentru alte firme inainte sa faca propriul lor brand. Motorola, Sony Ericson nu au telefoane atat de performante ca HTC. Motorola face parte din open handset alliance, au participat la dezvoltarea android si inca nu au un telefon pe care sa poata rula androidul.
[…] 9%, iar Palm a sc?zut la 4% – ca efect a sc?derii dramatice a vânz?rilor. Android, despre care Orlando a început o discu?ie interesant? acum câteva luni, a atins pragul de 1% la nivel global ?i a […]