Studiu de caz: Parag vs Zuckerberg, ultimul an

Elon Musk a inchis tranzactia prin care a cumparat Twitter pentru $44 miliarde. CEO-ul Parag Agrawal a fost concediat impreuna cu directorul financiar si cel juridic.

In anul in care a fost CEO, Parag a reusit sa inchida tranzactia si sa maximizeze profitul pentru actionarii companiei. Twitter azi, realist, valoreaza maxim $20 miliarde. Piata e in scadere, bursa e in scadere, economia e afectata de razboi, criza energiei, cresterea dobanzii de referinta etc. Si totusi Parag, protejandu-si actionarii, dandu-l in judecata pe Musk, refuzand sa accepte o oferta mai mica pentru a inchide tranzactia, a reusit sa scoata tot ce se putea scoate din vanzarea platformei sociale. Parag pleaca acasa, fiind concediat, cu peste $40 milioane meritati.

De partea cealalata, Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a reusit sa duca valoarea companiei de la $1000 miliarde, cat era in septembrie anul trecut, la putin peste 260 miliarde, cat e azi. Actiunile Facebook au scazut cu 25% in ultimele zile dupa ce compania si-a anuntat rezultatele pe trimestrul 3, slabe. Zuckerberg a scos, din buzunarul lui, pentru ca e un actionar semnificativ Facebook, si al actionarilor aproape $750 miliarde in putin peste un an, insistand pe strategia de a fi „allinMetaverse”.

Vom vedea daca e cartea castigatoare. Pana atunci, Parag 1 – Zuckerber 0.

 

Un comentariu
  1. Bilen spune:

    De acord cu ce ai spus pe Facebook ca Musk a cumparat Twitter la 3x valoarea reala. Dar cu toate astea Agrawal a fost omul potrivit la locul potrivit. L-a lovit norocul sau mai bine zis o serie de greseli pe care le-a facut Elon Musk. E drept ca situatia a fost administrata excelent de catre echipa Twitter, mai ales departamentul juridic si avocatii dar nu stim exact care a fost contributia lui Parag Agrawal.

    Pe de alta parte tin minte ca acum cativa ani buni, nu stiu cine zicea de Zuckerberg ca este un vizionar si indiferent de ce treaba s-ar fi apucat omul este destinat sa faca succes. Indiferent de controversele din jurul stilului sau de management sau de personalitatea sa eu chiar cred ca Zuck este un vizionar. Metaverse-ul este tehnologia viitorului, urmatoarea versiune de internet deci a mirosit inca o data excelent.

    Problema este ca si tu o stii nu este suficient sa ai o idee excelenta. Cate youtube-uri, facebook-uri si google-uri au fost inaintea celor care exista acum?

    Timingul si executia sunt doi factori importanti care afecteaza drastic potentialul succes al unui proiect. Timingul cred eu, desi in aparenta perioada de dupa pandemie cand se pare ca marile corporatii au inteles cat de mult inseamna sa fii pregatit din punct de vedere tehnologic pentru a oferi flexibilitate angajatilor nu este inca potrivit. Generatia care joaca acum roblox, minecraft si fortnite se simt in metaverse ca pestele in apa. Eu personal sunt stingher. Deci ca sincronizare este prea devreme.

    Iar ca implementare, cu cat compania creste cu atat devine mai greoaie. Nu mai exista setea aceea de inovatie pe care o au co-founderii si primii angajati ai unui start-up. Facebook a devenit un mamut greoi si nu e de mirare ca la cate miliarde au investit, grafica Metaverse-ului goes head to head cu un joc de liga a doua.

    Ce vreau sa zic de fapt cu acest comentariu lung este ca Zuckerberg are cumva dreptate sa bata moneda pe metaverse si nu prea este inteles de investitori. Dar pe de alta partea a facut multe greseli de management care se reflecta atat in produsul finit cat si in felul in care a vandut ideea produsului catre mase.

Lasa un comentariu